Prata med föräldrarna först?

Måste man fråga sina föräldrar om lov?
Ja, om du är under 18år så tycker jag att du borde prata med dina föräldrar först. Att blogga är att skriva om sig själv eller om saker ur sitt perspektiv. Det är upp till dina föräldrar om de tycker att det är lämpligt eller inte.

Berätta om bloggande för dina föräldrar. Låt de veta att du vill blogga, kanske vad du vill blogga om. Fråga dem vad de skulle tycka vara olämpligt att skriva/lägga upp på din blogg. Ni kan säkert komma överens om något.

Måste jag låta mina föräldrar gå in och kolla på min blogg?
Det är något som du och dina föräldrar får komma överens om tillsammans. Kanske får du inte lov och blogga om de inte får gå in och läsa. Kanske vill du inte blogga om de ska göra det.

När jag började blogga (när jag var ungefär 16år), gav jag mina föräldrar adressen, men sa att jag inte ville att de skulle gå in och läsa. De gick in och kollade ett par gånger för att se att jag inte skrev något olämpligt, men annars höll de sig borta. Nuförtiden får de läsa om de vill. Och det gör de ibland, inte för att kolla utan för att de är intresserade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0